ago

Eventos Internacionais

II The Chicago/FGV International Forum in Law and Economics

Sobre o Evento

The Chicago/FGV International Forum in Law and Economics offers a four-week lecture series online, on “hot topics” in Law and Economics.

The goal of the Forum is to introduce the audience to the most up-to-date thinking about major legal and policy issues. Each topic will be presented in an original lecture by a Senior Professor from the University of Chicago Law School, and then followed by lecture on that theme by a distinguished FGV Law School (DIREITO RIO and DIREITO SP) expert in Law and Economics.

The Forum is open to scholars, policymakers, judges, practitioners, and advanced students. Attendance is free.

Tuesdays and Thursdays, from August 24 to September 2 and from September 14 to 23.

The event will be in English, without simultaneous translation.

The ll Forum’s Program:

Week 1:
Economic Analysis of Climate Change Regulation
·  August 24, 2021 - Lecture 1A:  David Weisbach, University of Chicago

Economic Analysis of Climate Change Regulation
·  August 26, 2021 - Lecture 1B: Rômulo Sampaio, FGV DIREITO RIO

Week 2:
Empirical Research in Law and Economics
·  August 31, 2021 - Lecture 2A: Dhammika Dharmapala, University of Chicago

Beyond Empirics: The New Face of Law & Economics
·  September 02, 2021 - Lecture 2B: Bruno Salama, Senior Global Fellow - FGV DIREITO SP

Week 3: